Oikeus rakkauteen -kampanja tukee haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten seksuaalioikeuksia

Väestöliiton uudella Oikeus rakkauteen -kampanjalla tuetaan työtämme seksuaalioikeuksien hyväksi kehittyvissä maissa. Lahjoitusvaroin autetaan kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä: naisia ja tyttöjä, vammaisia henkilöitä ja sateenkaari-ihmisiä, jotta jokainen heistä voisi elää ja rakastaa turvassa.

Oikeus rakkauteen -kampanjaan voi osallistua monella tavalla: jakamalla tietoa kampanjasta, haastamalla muut mukaan ja tietysti lahjoittamalla. Myös yritykset voivat tukea kampanjaa lahjoituksella tai tulemalla mukaan kampanjan yhteistyökumppaneiksi.

Anna oikeus rakkauteen jo tänään. Lahjoita <3

Vertaiskouluttajia Katmandussa Nepalissa

Pysyviä muutoksia lahjoittajien tuella

Väestöliiton unelma on maailma, jossa jokaisella on oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kotimaisena järjestönä tunnemme myös globaalin vastuumme ja edistämme seksuaalioikeuksia myös kehittyvissä maissa.

Seksuaalioikeuksia vastustetaan maailmalla yhä enemmän ja tämä ajaa jo valmiiksi haavoittuvassa asemassa olevat ihmiset yhä ahtaamalle. Väestöliiton työ kehittyvissä maissa keskittyykin juuri kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevien naisten ja tyttöjen, vammaisten henkilöiden ja sateenkaari-ihmisten seksuaalioikeuksien vahvistamiseen. Työmme on elintärkeätä, sillä nämä ryhmät ovat vaarassa jäädä kaiken muun tuen ulkopuolelle.

Tavoitteemme on saada aikaan pysyviä muutoksia vaikuttamalla asenteisiin ja vahvistamalla paikallisia kumppanijärjestöjä seitsemässä eri maassa: Malawi, Afganistan, Nepal, Tadzhikistan, Sambia, Zimbabwe ja Etelä-Afrikka.

Lahjoittajien tukea tarvitaan siis nyt enemmän kuin koskaan. Yhdessä lahjoittajien kanssa voimme muuttaa maailmaa ja vaikuttaa siihen, että jokainen voisi elää ja rakastaa turvassa, päättää omasta kehostaan, seksuaalisuudestaan ja ihmissuhteistaan sekä iloita ja tuntea ylpeyttä omasta identiteetistään. Sinun lahjoituksesi on elintärkeä.

Kumppanijärjestömme toimiston muuri Zimbabwessa

Väestöliitto pähkinänkuoressa

Väestöliitto edistää turvallisia ihmissuhteita, ihmisoikeuksia ja hyvinvointia muuttuvassa maailmassa. Teemme tutkimustyötä, vaikutamme ja tarjoamme maksuttomia palveluja kansalaisille.

Tuemme erityisesti lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia, edistämme seksuaalioikeuksia Suomessa ja kehittyvissä maissa sekä vaikutamme mm. perheystävällisyyden, yhdenvertaisuuden ja kestävän väestönkehityksen puolesta.

Väestöliitto perustettiin vuonna 1941.

Lisätietoa Väestöliiton työstä löydät pääsivultamme: www.vaestoliitto.fi

#KoskaTarvitsemmeToisiamme

Ota meihin yhteyttä

Kerromme mielellämme lisää työstämme ja lahjoittamisesta.

lahjoitukset@vaestoliitto.fi tai 040 624 1104 (arkisin klo 9-15)